2025.04.11

Miljöpartiet säger nej till trotylfabrik i Nor

I en debattartikel i Nerikes Allehanda 2025-04-11 så tar Miljöpartet ställning emot en placering av trotylfabriken i Nor, och beskriver hindren. (Länk för NA-prenumeranter här)

Platsen är vald för att det för Swebal ska ”bli billigt och enkelt att ansluta vatten- och avlopp, ansluta el samt transportera kemikalier och trotyl”.

”Miljöpartiet anser istället att riskerna för människor och miljö är alltför stora med denna planerade placering”.

”…måste dock förläggas på en plats som är säker för människor och miljö.”

Skriv på Protestlista